Megdöbbentő Siker a Stratégiai Műfajban
A Mario + Rabbids: Kingdom Battle furcsa módon lett nagysikerű videojáték, amely a Nintendó ikonikus figuráját, Mariót összehozta az Ubisoft kevésbé ihletett nyúlfiguráival egy stratégiai játékkörnyezetben. Az akkori kérdés az volt, hogy az Ubisoft képes lesz-e megidézni a megfoghatatlan Nintendo varázslatot, miközben kölcsönveszi a cég legismertebb karaktereit. Ma már tudjuk a választ, sikerült. A Mario + Rabbids: Sparks of Hope még magasabbra tűzi a lécet!
Furcsaságok a Gomba Királyságban
Egy párhuzamos világ változataként a Gomba Királyságnak, Mario és barátai szabadon érintkeznek a Rabbid klónokkal, közülük sokan hordoznak “fegyvert”, – rágógumi csomagolással ellátott formában. A Rabbidsok kissé idegesítőek, ám Mario és társai túlságosan udvariasak ahhoz, hogy ezt szóvá tegyék. Amikor találkoznak egy Sparkkal, (ez egy új élőlény, nyilvánvalóan egy Rabbid és Rosalina egyik Lumájának keresztezése), azonnal tudják, hogy valami nincs rendben, hiszen Rosalina sosem engedné, hogy ez a “gyermekeivel” megtörténjen.
A Ubisoft Megközelítése és Karakterek
Az Ubisoft megközelítésére jellemző: tiszteletteljesen és figyelmesen kezeli Mario figuráit, miközben bátran és öntudatosan operál saját Rabbidjaival. Mario és társai a videojáték-elit része, szereplőgárdájukban van egy szó szerinti űristennő is. Ellenben a Rabbidsok mindig is bosszantónak voltak tervezve; ebben rejlett a humor. Ezek a világok eltérőek, és a játék e két világ kontrasztálásával kelt meglepően kellemes, humoros hatást.
A Taktikai Harc Rendszere
A játék váltakozó alapon működő stratégiai játék, amely hasonlít más taktikai sorozatokhoz, mint az XCOM, ahol kulcsfontosságú a csapat pozicionálása és az, hogy mikor választasz fedezéket vagy nyomulsz előre. Ebben az esetben a pozicionálás lényeges frissítést kapott a szabad mozgás bevezetésével. Míg a Kingdom Battle rácshálós mozgási rendszert használt, a Sparks of Hope lehetőséget ad a szinte természetes rohangálásra a környezetben, mint egy Mario platformjátékban, a karakterisztikus lendület érzésével együtt.
Ez a látszólag kis változtatás hatalmas hatással van a játék kezelhetőségére, átalakítva azt simábbá és dinamikusabbá. Annyit mozoghatsz, amennyit csak szeretnél, mígnem egy támadási parancs végrehajtásával rögzíted a helyedet. A csúszásos támadással ellenségeidbe rohanhatsz, megszervezhetsz egy ugrássorozatot csapattársaid vállán keresztül, vagy akár visszafordulhatsz, ha másként gondolod át a pozícióidat. A csapatagok közötti váltás könnyedséget ad a mozgás és cselekvés fázisai közötti átmenetben. Mindez olyan természetesen érződik, hogy gyakran még az ugrógomb hiányát sem veszed észre, noha ez egy olyan játék esetében szentségtörésnek tűnhet, amely annyira hasonlít egy Mario platformjátékra.
A játékban megjelenő újdonságok közé tartoznak a címszereplő Sparks-ok
A játék egyik legizgalmasabb újítása a Sparks-ok bevezetése, amelyek kicserélhető felszerelések formájában jelennek meg. Ezek különleges képességekkel ruházhatják fel a karaktereket, legyen szó akár nagyobb mértékű elemi támadásokról, területi hatású buffokról vagy egyéb, szokatlan tulajdonságokról.
Luigi mint mesterlövész
Luiginek a mesterlövész szerepet szánták a játékban, amely magában foglalja a leghosszabb lőtávot és fokozott sebzést távoli találatok esetén. Luigi felszereléséhez az Ethering nevű Sparkot választottam, aminek köszönhetően ideiglenesen álcázó eszközt aktiválhat. Ez tökéletesen illik hozzá, mivel Luigi íja gyengébb a közelharcban, így az álcázás lehetővé teszi számára, hogy távol maradjon a harctól és maximalizálja a károkozását. Továbbá az álcázás nem csupán a támadásokhoz jelentett előnyt; segítette Luigi-t abban is, hogy elkerülje a kisebb ellenfeleket, jobb rálátást szerezzen a prioritást élvező célpontokra a boss küzdelmek során, és ha csupán a túlélés volt a cél, biztosított néhány kritikus fordulót az időzítő lejártáig.
Bowser és Mario – Egy csapat vezérlő ereje
Bowser, a középtávú harcos, az Exosphere nevű Sparkot kapta, ami lehetővé teszi számára a védelmi képességek területi növelését. Mario, mint a csapatom faktikus vezetője, a Starburst Sparkkal erősítheti a csapattársak támadási képességeit, és az Oozer Masterrel egy MI által vezérelt nyálkatársat idézhet elő, így erősítve a csapat sorait. Ahogy a legjobb taktikai harci játékokban megszokhattuk, néhány csata a körök közötti stratégiai döntéseken múlhat, ahol különböző Spark kombinációkkal kísérletezel. Ez egy rugalmas rendszer, amely érzékelhetően befolyásolja a döntéseidet, miközben egyszerre marad egyszerű és könnyen érthető – ahogy azt egy Mario játéktól elvárhatjuk.
A harci élmény továbbra is a játék lényege
A harc továbbra is a játékélmény központi eleme, és remekül finomítja az elődök örökségét. A harci területek úgy lettek kialakítva, hogy maximálisan kihasználják mozgási lehetőségeidet, és lenyűgöző változatosságot kínálnak az ellenfelekben, amelyek új kihívásokat teremtenek. A Sparks of Hope kihasználja a harci és Sparks rendszerek rugalmasságát, számos különböző kihívást és főnökharcot kínálva, amelyek gyakran arra késztetnek, hogy új stratégiákat dolgozz ki, vagy még óvatosabban tervezd meg a lépéseidet. Nincs is annál jobb érzés, mint amikor megoldasz egy bonyolult harci rejtvényt, és ez a játék rendszeresen nyújt ilyen élményeket.